Mis on ühe hea ja ägeda kontoriruumi loomise saladus ning kuidas saab kontor ettevõtte meeskonda kasvatada ning motiveerida? Neil teemadel räägib Lightyeari tegevjuht ja kaasasutaja Martin Sokk.
Lightyeari kollektiiv kolis eelmise aasta novembris uude kontorisse. Selle sisearhitektuuri eesmärk oli luua keskkond, mis inspireeriks inimesi, pakkudes neile nii fookusalasid, võimalusi näost näkku koos töötamiseks ning kohti, kus töö kõrvalt puhkehetki veeta.
“Meie jaoks oli oluline, et kontor oleks ka hubane ja mugav. Seetõttu leiab eri kontoriruumidest ja puhkealadelt diivaneid, tugitoole ja mõnusaid kott-toole,” kirjeldab Sokk. Tema arvates on kontori eesmärk teha töötaja elu lihtsaks. “Niimoodi, et hommikul tööle tulles ei pea ta mõtlema millelegi muule peale oma projektide. Selle saavutamiseks võiks kontor pakkuda kõike eluks vajalikku, alates kohvist ja snäkkidest ning lõpetades ergonoomiliste töövahenditega.”
Kontorikeskkonnas peaks olema sobivad tingimused igat tüüpi töötajatele. Olgu selleks tiimitsi jaotatud tööalad, vaiksed keskendumisalad või vastupidi, hoopis sumisevad co-working-alad.
Enda lemmikaladena toob Sokk välja uued koosolekuruumid, kus on hea õhuvool, helisummutus ja suured aknad, mis toovad sisse palju valgust. Need võivad tunduda väheolulised, aga kindlustavad tegelikult selle, et inimene tunneb end välismaailmaga ühendatuna ja mugavalt, isegi kui peab päevas viibima mitmeid tunde järjest koosolekutel.
“Minu teiseks lemmikuks on meie keskne puhkeala, kus näeb tihti ringi jooksmas ja mängimas nii koeri kui lapsi — see teeb iga päeva palju lõbusamaks,” ütleb ta.
Järjest sagedamini tullakse kontorisse vaid valitud päevadel ja peamiselt selleks, et osaleda suurematel tiimikoosolekutel või viia läbi brainstorming-sessioone, mida on videokõne teel keerulisem teha. Niisiis võiks kontorikeskkond Sokki sõnul soodustada tugevalt ka selliseid tegevusi.
“Meil on kontoris mitu sisseehitatud kõneboksi, kus on mugav teha videokõnesid või kuhu kahekesi kiireks aruteluks sisse hüpata.” Lisaks on uues kontoris ka üks all-hands-koosolekuruum. “See on meie suurim ruum, kuhu mahub kogu meie Tallinna tiim.”
Tallinnas töötab Lightyearist umbes 30 inimest ja umbes pooli neist võib kontorist leida igapäevaselt. Kui Tallinnasse reisib ka Londoni tiim, võib kontoris korraga olla üle 40 inimese. “Lisaks on meil alati seltsis mitu koera, kes naudivad päevad läbi suurel pinnal ringi jooksmist ja kõikide inimeste tähelepanu,” sõnab Sokk.
Lightyeari üks eesmärk oli leida kontori näol ka ruum, kus Lightyear saaks veel pikalt kasvada. “Tahtsime kontorisse muuhulgas alasid, kuhu saab juurde tuua töölaudu või kuhu teha hubaseid koostöö nurkasid, et olemasolevat kontoripinda maksimaalselt ära kasutada,” ütleb Sokk.
Uue kontori kujundus on suures plaanis lihtne ning kaldub Skandinaavia stiili poole. Värvidest on sisse toodud palju must-valget ja naturaalseid puidutoone, mis on pandud kokku valikuga Lightyeari silmatorkavamatest brändivärvidest, nagu tumesinine ja pastelne roosa. Selline on näiteks valguslogo kontori keskses puhkealas ning raamitud pressiartiklid, mis moodustavad ajajoone Lightyeari suurematest ja olulisematest sündmustest.
“Kuna tegemist on meie esimese oma kontoriga, siis oli see meie jaoks ka esimene kord OCCOga koostööd teha,” ütleb Sokk. “Protsess oli väga sujuv ja OCCOst oli palju abi just valmis kontseptsioonide loomisel. Meie andsime neile üpriski toored ideed, millest nemad arendasid välja tervikliku lahenduse, võttes arvesse kõiki meie soove ja eripärasid.”